Refund policy

(ENG)

RETURNS AND REFUNDS POLICY

We have a 14-day return policy, which means that the customer has 14 days after receiving the item to request a return.

In the case of having ordered several goods in a single order, and these have been delivered separately, the period counts from the day on which the client acquired physical possession of the last item in the order.

To be entitled to a return, your item must be in the same condition in which you received it, unused or undamaged and in its original (undamaged) packaging along with the other documentation contained in the packaging at the time of original shipment. It will also be necessary to present the receipt or proof of purchase.

To initiate a return, you can contact us at geral@alata.pt. If your return is accepted, instructions will be given on how and where to send your item. Items sent back to us without first requesting a return will not be accepted.

You can always contact us for any question related to returns to geral@alata.pt, indicating in the subject of the email the word “Return”.

We reserve the right to change the return policy, without prior notice, as long as in accordance with Portuguese law.

Damage and problems with the product

Inspect your order upon receipt and contact us immediately if the item is defective, damaged or exchanged so that we can assess the problem and correct it.

Exceptions / non-returnable items

Returns of promotional items, gift cards, vouchers, sales or any other form of discount will not be accepted.

Exchanges

The quickest way to make sure you get the item you want is to return what you have and, once the return is accepted, make a separate purchase for the new item.

Refunds

Alata will notify the customer as soon as the return is inspected to inform if the refund has been approved. If approved, the customer will be reimbursed automatically via the same route as the initial purchase. Please be advised that it may take a few days for your bank or credit and payment service provider to process and make your refund available.

The reimbursement, if approved, is made up to 30 days after receiving the free will resolution and receiving the return of the asset.

In the absence of any of the components of the product sold or, if any of them is not in good condition, there will be no refund (including any postage), and the product will be sent back to the initial shipping address.

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(PT)

POLÍTICA DE DEVOLUÇÕES E REEMBOLSOS

Temos uma política de devolução de 14 dias, o que significa que o cliente tem 14 dias após o recebimento do item para solicitar a devolução.

No caso de ter encomendado vários bens numa única encomenda, e estes tenham sido entregues separadamente, o prazo conta a partir do dia em que adquiriu a posse física do último bem da encomenda. 

Para ter direito a uma devolução, seu item deve estar nas mesmas condições em que o recebeu, sem ter sido usado ou danificado e na sua embalagem original (não danificada) juntamente com a demais documentação contida na embalagem aquando do envio original. Será também necessária a apresentação do recibo ou comprovativo de compra.

Para iniciar uma devolução, pode contactar-nos para geral@alata.pt. Se sua devolução for aceite, serão dadas instruções sobre como e para onde enviar o seu item. Itens enviados de volta para nós sem primeiro solicitar uma devolução não serão aceites.

Pode sempre contactar-nos para qualquer questão relacionada com devoluções para geral@alata.pt, indicando no assunto do email a palavra “Devolução”.

Reservamo-nos o direito de alterar a política de devoluções, sem aviso prévio, desde que de acordo com a legislação portuguesa. 

Danos e problemas com o produto

Inspeccione a sua encomenda no momento do seu recebimento e entre em contacto conosco imediatamente se o item apresentar defeito, estiver danificado ou se se tratar de um item trocado, para que possamos avaliar o problema e corrigi-lo. 

Excepções / itens não retornáveis

Não serão aceites devoluções de itens em promoção, cartões-presente, vouchers, saldos ou outra forma de desconto. 

Trocas

A forma mais rápida de garantir que obtém o item que deseja é devolvendo o que tem em sua posse e, assim que a devolução for aceite, fazer uma compra separada para o novo item. 

Reembolsos

A alata notificará o cliente assim que a devolução for inspecionada no sentido de o informar se o reembolso foi aprovado. Se aprovado, o cliente será reembolsado automaticamente pela mesma via da aquisição inicial. Informamos que pode levar alguns dias para que o seu banco ou prestador de serviços de crédito e pagamentos processe e disponibilize o reembolso. 

O reembolso, se aprovado, é efetuado até 30 dias após a recepção da vontade de livre resolução e da recepção da devolução do bem.

Na falta de qualquer dos componentes do produto vendido ou, caso qualquer um deles não se encontre em bom estado de conservação, não haverá lugar a qualquer reembolso (incluindo eventuais portes), sendo o produto reenviado novamente para a morada de expedição inicial.

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